czwartek, 1 kwietnia 2021

Wyszukiwarki cmentarzy

Jakoś mi wcześniej ten temat umknął. Cmentarze to również doskonałe źródła informacji o przodkach. Oprócz ich grobów, miejsc, które możemy odwiedzać, by czcić pamięć bliskich, mamy możliwość zdobycia cennych danych. Najpopularniejsze dane to przybliżony wiek zmarłego i data śmierci. Nie raz podana jest również data urodzenia, a czasem zamieszczane są zdjęcia.

Jeżeli chodzi o moje poszukiwania, to natrafiłem na 3 ciekawe strony:

billiongraves - tutaj znalazłem zdjęcia cmentarza w Jaktorowie

grobonet - tutaj znalazłem zdjęcia cmentarza w Żyrardowie z dokładną lokalizacją grobów

cmentarze.juszczyk - fajna polska inicjatywa, zbierane są zdjęcia z różnych cmentarzy. Sam przesłałem tam zdjęcia, które robiłem w Chruślinie i Wiskitkach. Jeżeli sami macie jakieś zdjęcia z cmentarzy to zachęcam do ich przesłania tam.

Linki do tych 3 stron dodałem w artykule: źródła poza-metrykalne


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz