sobota, 27 marca 2021

Wizyta w Łowiczu

Pod koniec lutego i marca udało mi się odwiedzić Łowicz. Tym razem za główny kierunek obrałem sobie Archiwum Państwowe, które się tam mieści. Był to w sumie mój pierwszy bezpośredni kontakt z tego typu instytucją (nie licząc wcześniejszych wizyt w diecezjalnym). Do tej pory załatwiałem wszystko on-line, lecz zamawianie skanów kosztuje. Do archiwum można przyjechać na 6 godzin i sfotografować sobie samemu wszystkie niezbędne materiały. Jest to najlepsze rozwiązanie w przypadku dużych zasobów, których nie ma na Szwa

Dzięki tej wizycie udało mi się zdobyć trochę materiałów dotyczących Bochenia i okolic. To pozwoli nieco poszerzyć wiedzę o przodkach ze strony żony. Najciekawsze z tych zasobów są zdjęcia z początku XX wieku. Sporo z nich można zobaczyć on-line na profilu FB: Stara fotografia. Polecam tą grupę jak i drugą, do której odnośnik zamieściłem na prawej stronie bloga. Są to grupy mocno tematycznie związane z historią Łowicza i okolic. 

Dodatkowo będąc w Łowiczu odwiedziłem Muzeum, które mieści się wraz z Archiwum na Starym Rynku.


Co ciekawe w muzeum oprócz eksponatów również dysponują starymi zdjęciami (sporo z nich można było zobaczyć w albumach jakie się ukazały w ostatnich latach). W dobie pandemii polecam wirtualne zwiedzanie, które choć trochę pozwoli przybliżyć klimat i zasoby, jakie się tam znajdują. Osobiście polecam wszystkim obie te placówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz