sobota, 2 stycznia 2021

Podsumowanie 2020

To był specyficzny rok. Praktycznie nigdzie nie można było się ruszyć. Wszystkie publiczne instytucje takie jak archiwa były pozamykane i nadal są. Także można było pracować tylko na materiale dostępnym on-line bądź zdobytych książkach. Nie przeszkodziło mi to aż tak bardzo w prowadzeniu bloga ale też nie ułatwiło pracy. Bez pandemii i tak miałem mało wolnego czasu w tym roku. Pomimo tego udało mi się zrobić parę rzeczy:

- zdobyłem sporo różnych książek i publikacji, głównie dotyczących Łowicza i okolic

- zdobyłem masę materiałów dot. Jana Urbanka (zdjęcia, archiwalne gazety i inne materiały)

- napisaliśmy z żoną artykuł o Janie Urbanku, który ukazał się pod koniec roku w gazecie Nowy Łowiczanin

- napisaliśmy z żoną prace konkursowe na konkurs "Historie z rodzinnych archiwów" (niestety nic nie wygraliśmy)

- otrzymałem skany aktów metrykalnych przodków, które nadal znajdują się w USC (nadal kilku brakuje)

- otrzymałem trochę metryczek dowodowych moich dalszych krewnych

- otrzymałem koperty dowodowe pradziadków

- napisałem nowe artykuły na blogu związane z moimi poszukiwaniami

- zaktualizowałem istniejące treści na blogu o nowe dane

- uzupełniłem pojedyncze braki w drzewkach znajdując jakieś akty (tutaj najwięcej się udało w drzewku żony, ruszyłem całą jedną gałąź)

- kontynuowałem analizę poza metrykalnych źródeł danych np. z AGAD, które są dostępne online

- przekazałem trochę materiałów do tworzonej Izby Pamięci w Wiskitkach (które jest już miastem)


Z racji mniejszej ilości czasu jak i motywacji odłożyłem indeksację na bok. Prawda jest taka, że nie ma już zbytnio parafii, których indeksacja mogłaby mi w czymś pomoc. Te kilka, które mogłyby pomoc w poszukiwaniach wymagają dużego nakładu pracy i materiału do opracowania. Może w końcu się skuszę na coś. Zobaczymy. Moje aktualne statystyki indeksacji wyglądają tak:


ilość zindeksowana w danym roku / suma wszystkich indeksów

indeksy 2017: 13917 / 27203

indeksy 2018: 8627 / 35830

indeksy 2019: 6367 / 42197

indeksy 2020: 1592 / 43789


Parafie zakres:

Grodzisk Mazowiecki (MZ) -- UMZ (różne lata na podstawie alegat, dane sprzed 1776 roku)

Grodzisk Mazowiecki (MZ) -- Z 1814-1825

Wiskitki (MZ) -- M 1912

Wiskitki (MZ) -- M 1929

Wiskitki (MZ) -- M 1895


Może nie jest do duża ilość indeksów.  Jak na niecałe 3 miesiące to średnia była podobna niż rok wcześniej.


Na nowy rok życzę sobie standardowo uzyskania dostępu do metryk z parafii, które mogłyby powiększyć moje drzewko genealogiczne. Ponadto chciałbym się wybrać do Archiwum w Łowiczu oraz paru innych miejsc, co na ten moment jest niemożliwe. Reszta jakoś sama się ułoży i wyklaruje.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz