sobota, 23 lutego 2019

Poszukiwania

Dobra passa w tym roku nadal trwa. Jakiś czas temu pisałem na forum, że szukam wszelkich informacji o Annie Sybilskiej (matka mojego prapradziadka, od strony mamy). Było to o tyle trudne gdyż dysponowałem tylko aktem urodzenia prapradziadka i aktem jego ślubu. W pierwszym akcie matka była wymieniona jako służąca lat ok 20 bezżenna. Natomiast w akcie ślubu syna podana była jako zmarła. Generalnie osoby te występowały w okolicach parafii Regnów (niedaleko Rawy Mazowieckiej).
Przeglądając ostatnio nowe indeksy w genetece dla parafii Biała Rawska natrafiłem na nazwisko Sybilski/Szybilski. Po-drążyłem trochę w tej parafii i okolicznych aż znalazłem ślub pary:
Wojciech Siebielski - Bogumiła Frankiewicz z 1841 roku. Przeglądając akty urodzeń dla tej pary trafiłem na akt urodzenia: Wincenty Anny Sienilskiej w 1852 roku (nazwisko przekręcone w akcie, ale rodzice się zgadzają). Wygląda na to, że osoba przeze mnie szukana. Wiek mniej więcej się zgadza, imię nazwisko też. W dodatku co ciekawe prapradziadek nazywał się Wincenty (po mamie?). Nie znalazłem żadnych innych Ann Sybilskich ani zgonu/ślubu Anny Wincenty. W dodatku parafie gdzie przebywała rodzina Wojciecha i Bogumiły są obok Regnowa i Rawy Mazowieckiej.
Dzięki temu odkryciu udało mi się poszerzyć ostatnią gałąź rodzinną, z którą nie mogłem dojść do XVIII wieku.

Analizując to nazwisko okazało się, że rodzina zajmowała się owczarstwem. Dużo podróżowali po "województwie rawskim". W dodatku korzystali też z przydomku (2 nazwiska): Cienkowski. Udało mi się dojść do XVIII wieku do parafii Nieborów gdzie trop tej rodziny się kończy. Z zebranych danych stworzyłem plik xls, który zamieszczam tutaj: LINK (może komuś się przyda). Ja tymczasem wracam do dalszych poszukiwań...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz