niedziela, 5 marca 2023

Artykuł o dr Aleksandrze Henryku Jawurku

Ostatnio sporo przeglądałem archiwalne gazety i artykuły dotyczące Wiskitek i Żyrardowa. Pisałem z resztą o tym w lutym. Podczas czytania tych archiwaliów natknąłem się sporo materiałów o dr Henryku Jawurku, który pełnił posługę lekarza w Wiskitkach i Żyrardowie w XIX wieku. Dodatkowo zainspirowany artykułem na Echu Żyrardowskim (link) opisującym historię żyrardowskiej służby zdrowia stwierdziłem, że wartoby przybliżyć postać Jawurka. Stąd powstał ten obszerny artykuł, na którego lekturę serdecznie zapraszam (link). Dodatkowo polecam również artykuły, na Echu Żyrardowskim (do którego link zamieściłem po prawej stronie bloga), gdyż przybliżają historię Żyrardowa i okolic. Tam również opublikowano mój artykuł o Jawurku za co serdecznie dziękuję. Tymczasem wracam do dalszego  przeglądania gazet. Niebawem pewnie opublikuję kolejną ich listę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz