piątek, 15 maja 2020

Rebus Rybus i kopert dowodowych ciąg dalszy

W końcu znalazłem trochę więcej czasu by usiąść do zaległych notatek. Przejrzałem je jeszcze raz, uzupełniłem i na ich podstawie stworzyłem wraz z żoną opis nazwiska Rybus. Przygotowaliśmy także zestawienie męskiej linii osób z tej rodziny (poczynając od 1655 roku do ok 1810). W dziale nazwiska umieściłem ten nasz opis (podzielony na kilka linii) wraz z graficznym zestawieniem oraz na samym dole artykułu zamieściłem link do całego zestawienia Rybusów. Naprawdę to był niezły "Rebus" gdyż kilka osób w tym samym czasie nosiło to samo imię i nazwisko. Oczywiście mogliśmy się gdzieś pomylić dlatego zapraszam do komentowania. Całość dostępna tutaj

W międzyczasie jak zapowiadałem zebrałem się i wysłałem wnioski do różnych Urzędów Gmin/Miast celem zdobycia kopert dowodowych przodków. 1 maja wysłałem łącznie 10 wniosków przez ePuap (rządowa platforma). Do dnia dzisiejszego udało mi się zdobyć 2 koperty dowodowe moich pradziadków po mieczu (w tym ich zdjęcia z lat 50-tych XXw). Także mały sukces zaliczony. Kilka urzędów niestety nie miało kopert, a od niektórych jeszcze nie otrzymałem informacji. Dodatkowo musiałem jeszcze wysłać 2 wnioski, bo w tamtych czasach niektóre miejscowości podlegały pod inne urzędy niż sądziłem. W każdym razie czekam. Tam gdzie nic nie mieli w niektórych przypadkach poinformowali mnie o przekazaniu kopert do Archiwów Państwowych. Stad jak tylko spłyną mi informacje z wszystkich urzędów to uderzę prawdopodobnie jeszcze do AP w Grodzisku i Radomiu. Tam pewnie dłużej poczekam niż standardowe 2 tygodnie na otrzymanie jakichkolwiek odpowiedzi. Niestety w niektórych przypadkach może być ciężko z uzyskaniem kopert gdyż są to osoby zmarłe w latach 40/50 XX wieku. W każdym razie spróbuję. Zobaczymy co z tego wyniknie, czas pokaże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz