piątek, 22 maja 2020

Pamiętnik i dowody osobiste

Wśród pamiątek rodzinnych żony znaleźliśmy ciekawy pamiętnik siostry dziadka Rybusa, Janiny. Ma on prawie 100 lat. Jest bardzo ładny oraz wiąże się z nim smutna historia jego właścicielki. Zapraszam do krótkiego artykułu, gdzie zamieściłem również sporo zdjęć z samego pamiętnika.

Przy okazji dalej monitoruję temat metryczek i kopert dowodowych. W przypadku tych pierwszych dostałem już informacje zwrotne o tym co znaleźli, a czego się nie udało. Niestety formalności z tym związane chwilowo mnie blokują by uzyskać te dane. W przypadku osób żyjących trzeba uzyskać ich zgodę na zdobycie metryczek. Co do zmarłych trzeba podać dokładniejsze dane. Cały wniosek podpisać ręcznie, wysłać pocztą i na koniec uiścić jeszcze opłatę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Może da się przez ePuap to wysłać? Spróbuję.

W przypadku kopert słabo to wygląda. Wysłałem dodatkowe wnioski do 2 urzędów. Z kilku innych przyszły odpowiedzi o braku rezultatów. Zostaje mi tylko napisać do Archiwów. Może tam coś znajdą. Natomiast czekam jeszcze na info czy znajdą akty zgonów kilku moich prapradziadków, których brakuje mi w kolekcji. Fajnie jakby chociaż to się udało, na dodatek bez wychodzenia z domu. W końcu XXI wiek mamy więc wypada to w ten sposób załatwić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz