środa, 30 marca 2022

Małe Granty 2022

W marcu tego roku odbyła się już 11 edycja konkursu Małe Granty organizowanego przez Łowicki Ośrodek Kultury. Cała akcja skierowana jest na dofinansowanie różnych przedsięwzięć, które upowszechniają w różnych formach kulturę i historię łowicką. Właśnie ogłoszono wyniki tegorocznej edycji. Wśród zwycięzców znalazł się mój projekt, który współtworzę wraz z żoną Martą i jej kuzynem Pawłem Kazimierskim. Celem naszego przedsięwzięcia będzie wydanie książki o Janie Urbanku. Jest to postać (pradziadek Pawła i Marty), którą już częściowo przedstawiałem na blogu oraz w artykule z 2020 roku. To właśnie od czasów wspomnianego artykułu w Kwartalniku Historycznym oraz konkursu dla rodzinnych archiwistów (w którym moja żona opisywała postać Jana Urbanka), razem w 3 pracowaliśmy nad powstaniem książki. Do tej pory nigdzie o tym nie pisałem. Chciałem poczekać na stosowny moment, wiedząc, że całość ma szansę na pozytywny finisz. Książka jest już praktycznie skończona. Z racji, że udało nam się uzyskać dofinansowanie będziemy teraz podejmowali dalsze kroki, aby wydać naszą książkę. Więcej szczegółów na temat książki pojawi się na blogu niebawem. Tymczasem trzymajcie kciuki za to, by cała inicjatywa się powiodła.





1 komentarz: