środa, 10 lipca 2019

Rowerowo po raz kolejny

Wakacje to czas kiedy dobra pogoda z reguły nam sprzyja. Korzystając z chwili wytchnienia oraz dobrej aury postanowiłem się wybrać na rower. Podobnie jak rok temu odwiedziłem kilka lokalnych parafii związanych z genealogią mojej rodziny. Zapraszam do krótkiej relacji z tej wycieczki - link

Przy okazji kończę już łacińskie indeksy z Wiskitek. Może jeszcze zdążę je wysłać przed lipcowym urlopem. Jak skończę całość to zrobię podsumowanie. Generalnie zdjęcia ksiąg są już dostępne w genbazie, a niebawem może pojawią się również na http://metryki.genealodzy.pl/.

Znalazłem też ciekawy profil na Facebooku pt. "Echo Żyrardowa". Zamieszczane są na nim różne wzmianki o historii Żyrardowa. Polecam gorąco - link.

3 komentarze:

  1. Witam
    Czy masz wśród przodków Kuronów (Kuranów) z parafii Wiskitki bądź okolicznych parafii? Próbuję ustalić skąd pochodzili. Pojawili się w okolicy Wiskitek około 1779 roku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam ich w drzewie. Przeglądając akty widze zgon Mateusza nr 107 gdzie wskazany jest Żelechów (zglasza Tomasz i Aleksy):

    http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=2&zs=0194d&sy=1823&kt=3&plik=106-111.jpg#zoom=1.5&x=296&y=836

    Oraz 147 Tomasz Kuron (zgłasza brat Aleksy):
    http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=2&zs=0194d&sy=1823&kt=3&plik=142-147.jpg#zoom=1&x=1947&y=775

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za linki. Musiałem wcześniej przeglądać ten akt agonu Mateusza, ale przeoczyłem ten Żelechów jako miejsce zgonu. Najbliższa miejscowość o tej nazwie jest w powiecie grodziskim, ale są i inne - muszę to zweryfikować.

      Usuń