środa, 23 stycznia 2019

Monografia Parzęczewa

Kilka dni temu natchnąłem się na ogłoszenie internetowe dotyczące monografii Parzęczewa. Z okazji 600 lecia uzyskania praw miejskich przez Parzęczew, gmina postanowiła zebrać materiały i stworzyć własną monografię. Co prawda jubileusz będzie dopiero w 2021 roku, ale już pod koniec obecnego książka ma być ukończona. Każdy kto posiada jakiekolwiek archiwalne materiały (zdjęcia, dokumenty, mapy itp) jest proszony o ich przesłanie do urzędników Parzęczewa. Ogłoszenie jest dostępne na stronie gminy: LINK. Tylko uwaga gdyż pomylili się tam w mailu, powinien być: promocja_gminy@parzeczew.pl.
Czemu o tym napisałem? Otóż kilka lat temu indeksowałem tą parafię. Indeksowałem ją dlatego gdyż się okazało, że mój pradziadek Józef Jaszczak urodził się w 1881 roku w Wielkiej Wsi. Wieś ta mieści się w obrębie tej parafii. Co prawda długo tam nie mieszkał, bo ok. 1900 jego rodzina już była w okolicach Ozorkowa i Góry św. Małgorzaty.  Natomiast jego matka się stamtąd wywodzi i tam brała ślub z ojcem Józefa,  Franciszkiem Jaszczakiem. Tam też umarł Michał Świderski, dziadek Józefa.  Swego czasu długo poszukiwałem danych o przodkach Michała. Nie wspomnę już o dalszych korzeniach żony Michała, która tam się urodziła.
Jak widać jest o czym pisać dlatego też postanowiłem podzielić się wszelkimi informacjami (fragmentem drzewka, zdjęciem pradziadka oraz indeksami) z organizatorami tego projektu. Kto wie może się odezwą za jakiś czas i może jakieś informacje o moich przodkach pojawią się w tej publikacji. Byłoby miło. Czas pokaże. Okaże się we wrześniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz