środa, 15 listopada 2017

Dyspensa - aktualizacja zagadki Furmaników

Witam, powoli się odkopuję z aktów z par. Wiskitki. Uzupełniłem już w większości swoje drzewo genealogiczne. Niestety brakuje czasy by poprawić/uzupełnić opisy nazwisk na blogu.

Na początek postanowiłem zaktualizować artykuł o dyspensie. Podawałem tam przykład nazwiska Furmanik oraz moje domysły na podstawie dyspensy i historii tej rodziny. Dzięki aktom łacińskim udało mi się w większości rozwiązać tą zagadkę. O wynikach możecie przeczytać w tym samym artykule. Po prostu na końcu dodałem notatkę z datą i nowymi faktami.

Dodatkowo mam małą zagwozdkę dot. innego nazwiska z par.Wiskitki - Wojtowicz. Wydaje mi się, że poprawnie rozszyfrowałem koneksje rodzinne ale wolę mieć pewność.
Całość opisałem na forum. Liczę, że ktoś się pochyli nad tematem i opisze swoje spostrzeżenia na temat mojej hipotezy. W każdym razie postaram się to zebrać do kupy i opiszę niebawem w dziale nazwiska.

W między czasie wracam do indeksacji Wiskitek. Udało mi się już zindeksować:

M 1754-1808 ( brakujące indeksy niebawem w genetece!)
Z 1754-1764 (niebawem w genetece!)
Z 1785-1808

Niestety dalej nie ma chętnych na indeksację urodzeń. Może jak skończę zgony to zacznę powoli się do tego przymierzać.


Z innej parafii. Od jednego z genealogów dostałem zdjęcie 2 aktu ślubu Tomasza Świderskiego. Potwierdziły się przypuszczenia, że ponownie żenił się w par. Piątek oraz to, że jego rodzicami byli Jan i Marianna.
Nadal niestety nie mam aktu jego urodzenia ,1 ślubu, zgonu, a także zgonów rodziców jego żony i matki Marianny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz