niedziela, 19 września 2021

Portal CRISPA - skany archiwalnych gazet

Wczoraj miałem trochę więcej czasu, więc próbowałem szukać kolejnych wzmianek genealogicznych dotyczących mojej rodziny. Od kolegi Michała. Sianoszka - genealoga dostałem kiedyś adres portalu: crispa, na którym często znajdywał różne nekrologi. Wtedy zbytnio nie przyglądałem się tej stronie, a konkretnie wyszukiwarce. Nie zauważyłem, że w jednej zakładce są bardziej zaawansowane narzędzia do wyszukiwania haseł. Szukając wczoraj pewnych materiałów, wpadłem ponownie na tą stronę. Tym razem bardziej wnikliwe próbowałem tam coś znaleźć no i się udało. W drugiej zakładce istnieje możliwość wyszukiwania haseł pełnotekstowych.



Umożliwiło mi to wprowadzenie tego samego hasła w różnych odmianach i cyk, nagle się okazało, że wyszukiwarka zwraca wszelkie źródła z podaniem szukanego fragmentu tekstu (wystarczyło, że w źródle znajdowało się przynajmniej jedno z podanych haseł). To pozwoliło mi odnaleźć kilka ciekawych artykułów o Freniach/Fryniach. Jeżeli jesteście ciekawi co znalazłem to zapraszam do działu Artykuły oraz do odwiedzenia tej strony samemu. Strona jest podobna do polona.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz