czwartek, 29 sierpnia 2024

Opracowanie nazwiska - Danis

Wakacje się kończą, ale dobra pogoda nie sprzyja siedzeniu przy komputerze i genealogii. Jednak udało mi się w sierpniu znaleźć trochę czasu, aby poszperać w metrykach. Starałem się uzupełnić braki w drzewku i sprawdzić czy coś nowego pojawiło się w kręgu moich poszukiwań. W ten sposób opracowałem przy okazji opis kolejnego nazwiska z mojego drzewka. Tym razem przenosimy się do parafii Jasionna, gdzie we wsi Dąbrówka zamieszkiwała rodzina Danis. Na podstawie zachowanych metryk udało mi się odtworzyć 8 pokoleń tej rodziny. Jej opis zamieszczam tutaj - LINK

Przy okazji znalazłem kilka ciekawych niemieckich książek, w których jest sporo międzywojennych zdjęć z polskich wsi. Część z nich pochodzi z Łowicza i okolic. Na jednym z nich nawet pojawił się Jan Urbanek (dodałem jego zdjęcie do poprzednio publikowanych materiałów).  Te ciekawe zdjęcia można zobaczyć na grupie FB: LINK dotyczącej starych zdjęć Łowicza i okolic.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz