niedziela, 23 września 2018

Rowerowy Rajd Niepodległości - Konstantynów Łódzki

Wczoraj miałem okazję wraz z rodziną wziąć udział w rowerowym rajdzie niepodległości. Został on zorganizowany przez proboszcza Romana Piwowarczyka z pobliskiej parafii w Srebrnej (Konstantynów Łódzki). Jak wiecie lubię jeździć na rowerze po okolicznych wioskach więc nie mogłem przepuścić takiej okazji. Rajd miał na celu przybliżyć uczestnikom historię pobliskich miejsc, które w trakcie ostatniego stulecia polski doświadczyły różnych historycznych wydarzeń, głównie tych z I i II wojny światowej. Cała trasa liczyła ok 40km. Wraz z innymi 40 uczestnikami przez ponad 6 godzin objeździliśmy wszystkie najciekawsze miejsca w okolicy, słuchając również o ich historii. Nie będę ich opisywał, bo część z nich już opisałem podczas ostatniej wycieczki rowerowej. Cała trasa wyglądała tak:

- start: kościół w Srebrnej
- schron na Brusie
- poligon na Brusie
- cmentarz z I wojny światowej koło Żabiczek
- kościół w Kazimierzu
- klasztor Salezjanów w Lutomiersku
- pomnik 1 kościoła w Lutomiersku
- kościół w Lutomiersku
- cmentarz w Lutomiersku
- cmentarz wojeny w Bechcicach
- cmentarz w Konstantynowie Łódzkim
- pomnik zamordowanych mieszkańców Konstantynowa obok kościoła Narodzenia NMP
- obóz przejściowy w Konstantynowie Łódzkim
- meta: kościół w Srebrnej



Relacji z rajdu można posłuchać w TVP3 (LINK) i lokalnej telewizji (LINK). Generalnie bardzo mi się podobało po mimo wietrznej pogody. Teraz inaczej będę patrzył na miejsca, które wielokrotnie mijałem jeżdżąc rowerem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz